Vedetele Târgului de Turism al României: destinaţiile exotice şi sejururile în zone rurale

Scris de Gabriel Adam la 19 Nov 2016, ora 08:00

City break-urile, croazierele, turismul rural sau destinaţiile exotice reprezintă ofertele companiilor de turism prezentate la Târgul de Turism al României, care are loc la Romexpo în perioada 17-19 noiembrie.

Pavilioanele Romexpo sunt pline de oameni aflaţi în căutarea unor destinaţii noi. Unii au venit special pentru a afla ofertele de 1 Mai şi de Paşte (2017), având destinaţii specifice în minte precum China şi India şi căutând, totodată, destinaţii mai ieftine. Alţii sunt orientaţi către city break-uri şi turism rural.

De asemenea, o parte dintre curioşi au venit doar pentru informare şi documentare, preferând să îşi organizeze singuri excursiile. O mare parte dintre agenţiile de turism au înregistrat creşteri ale vânzărilor în 2016, comparativ cu 2015, aşteptându-se la cifre mai mari în 2017. Spre exemplu, agenţia de turism Christian Tour a înregistrat 200.000 de turişti în 2016, ajungând la un milion de turişti în 19 ani de activitate, potrivit lui Marius Berca, operational manager.

„A început să crească numărul turiştilor care se reîntorc la destinaţii exotice şi acea creştere este undeva între 15% şi 20%”, a declarat Marius Berca, pentru mediafax.ro. În 2015, 400 de turişti au ales să plece de Revelion în Dubai, cu 100 mai puţin decât anul acesta. „Preţurile pleacă de undeva de la 590 de euro şi ajung, pe pachet, la 700 şi ceva de euro. Depinde pentru ce optează turiştii”, a completat reprezentantul Christian Tour.

În 2016 a crescut şi numărul turiştilor care merg în Bulgaria şi Turcia, dar primul loc îl ocupă Grecia, Spania venind din urmă, potrivit lui Marius Berca. Mai mult, atentatele din Franţa nu i-au ţinut pe turiştii români departe de Paris. „Nu am văzut o reticenţă din partea turiştilor de a merge în continuare în acea destinaţie (n.r. Franţa). Parisul sau Coasta de Azur rămân destinaţii foarte solicitate de turişti”, a declarat Berca.

Cât priveşte reducerile pe care compania le oferă pe perioada Târgului de Turism, printre acestea se numără transportul la un preţ de un euro pe persoană la achiziţionarea unui pachet cu transport cu autocarul.

Printre destinaţiile exotice cunoscute pe piaţa românească se numără Maldive, Republica Dominicană, Mexic, Mauritius şi Thailanda, susţine Cosmin Marinof, director naţional de vânzări al TUI Travel Center. Sistemul all-inclusive este în continuare căutat de români. Spre exemplu, cinci din zece români caută serviciile all-inclusive în Malta, potrivit Ioanei Crăciun, reprezentant al agenţiei Malta Travel.

La capitolul croaziere, printre cele mai scumpe destinaţii sunt Bora Bora şi Tahiti. O excursie în Bora Bora, de 12 zile, cu zbor inclus, cu o linie de lux şi o cabină cu balcon ajunge la 22.000 de euro. În 2016, circa zece cabine cu destinaţia Tahiti, Bora Bora au fost rezervate, potrivit lui Ioan Basea, proprietarul portalului Croaziere.net. Printre destinaţiile de croazieră cele mai accesibile şi mai căutate se numără Mediterana Centrală, Marea Nordului cu fiordurile norvegiene, capitalele baltice şi insulele britanice.

Croaziere.net, care face parte din Asociaţia Internaţională a Liniilor de Croazieră, a avut, în 2016, aproximativ 6.000 de pasageri, aşteptându-se la o creştere de 15% în 2017, estimată la 700.000-800.000 de euro şi la aproape 7.000 de pasageri, susţine Ioan Basea, proprietarul agenţiei de croaziere.
Africa este şi ea o atracţie pentru turişti, potrivit Excelenţei Sale Thenjiwe Ethel Mtintso, ambasadoarea Africii de Sud la Bucureşti. „Pe fondul problemelor din Europa, avem o creştere a turismului. Până acum, avem opt milioane şi nu este încă finalul anului. Anul trecut am înregistrat 15 milioane de turişti, ceea ce reprezintă o creştere de 14%”, a declarat ambasadoarea, pentru mediafax.ro. Numărul turiştilor români a crescut la 1.400 în 2015, de la 800 în 2014, susţine Thenjiwe Ethel Mtintso. În 2016, 1.450 de vize turistice au fost emise pentru destinaţia Africa de Sud.

Turimul în România a crescut, în 2016, în special pe litoralul românesc. „Se fac investiţii în litoral. Litoralul creşte an de an, se extinde litoralul fizic. Credem că investiţiile care s-au făcut în plaje sunt foarte bine venite”, a adăugat Cosmin Marinof, reprezentantul TUI.

De asemenea, Maramureşul atrage în continuare atât turiştii români, cât şi străini, care sunt interesaţi de posibilităţile de schi, susţine Dan Carpov, coordonatorul Biroului de Turism al Consiliului Judeţean Maramureş. Iarna, localităţile din Maramureşul istoric precum Breb, Ocna Şugătag şi zona Borşa atrag turişti prin tradiţiile de Sărbători.

La Târgul de Turism participă şi reprezentanţii CFR Călători, care afişează reduceri de 45% la biletele de tren şi vouchere cu 45% reducere, valabile până la 11 decembrie, cu care călătorii îşi pot cumpăra o călătorie cu trenul de la orice casă de bilete.

De asemenea, CFR Călători lansează, la Târgul de Turism, Trenurile Zăpezii 2016, care vor circula în destinaţii de iarnă, precum Valea Prahovei, Vatra Dornei, Petroşani, Piatra Neamţ. „Programul de iarnă va începe pe 11-12 decembrie, atunci vor începe să circule, iar din 1 ianuarie avem reduceri substanţiale de bilete la călătoriile cu trenul”, potrivit Alinei Predescu, purtător de cuvânt CFR Călători.

Mai multe articole

300x250 Stejarelul
IULIUS MALL 1
RADIO TIMISOARA
FASHION FRIDAYS

PRIETENII NOŞTRII

Petre Nicoara HP